Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med
Innan du gör en felanmälan bör du göra följande:
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna
 - Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, TV-box, router, telefonidosa etc)
 - Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 10-15 minuter
 - Om du har möjlighet, koppla in dig direkt från Internetuttaget (konverter eller RG) till datorn
 
Så här går en felanmälan till:
- Kontakta din leverantör
 - Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon
 - Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet
 - Leverantören kontaktar Stadsnätet för att göra felanmälan
 - Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar vi ärendet till fastighetsnätsbyggaren
 - Leverantören återkommer till dig med besked
 
Du hittar telefonnummer och kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer via den gröna knappen till höger.
