Hoppa direkt till innehåll

Felanmälan

Teknisk support tillhandahålls av den tjänsteleverantör du avtalat med

Innan du gör en felanmälan bör du göra följande:

  1. Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna
  2. Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, TV-box, router, telefonidosa etc)
  3. Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 10-15 minuter
  4. Om du har möjlighet, koppla in dig direkt från Internetuttaget (konverter eller RG) till datorn

Så här går en felanmälan till:

  1. Kontakta din leverantör
  2. Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon
  3. Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet
  4. Leverantören kontaktar Stadsnätet för att göra felanmälan
  5. Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar vi ärendet till fastighetsnätsbyggaren
  6. Leverantören återkommer till dig med besked
Du hittar telefonnummer och kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer via den gröna knappen till höger.