Här har vi samlat länkar till information och dokument, kontaktuppgifter och blanketter och du hittar många av de vanligaste frågorna besvarade i Frågor och svar.
Hittar du inte svaren här nedanför är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på
Tel: 0243-730 00Mail: info@borlangestadsnat.se
Öppettider: måndag-fredag 08.00-16.30
Lunchstängt 11.30 och 12.30
- Vad är nätavgift för något?
Förutom anslutningsavgiften debiterar vi en månatlig nätavgift för drift och underhåll av nätet fram till CPE/uttag. Denna månadsavgift utgår från och med första tjänsten du använder och är varierande vilket abonnemang du väljer. Nätavgiften kan variera beroende på typ av fastighet eller vilken kapacitet du har i din port. Se mer om detta vid respektive tjänst.
- Vad är en CPE?
En CPE (Residential Gateway) är en speciell typ av stadsnätsswitch som installeras direkt mot stadsnätet.
CPE:n har flera utgångar för olika tjänster som Internet, tv, telefoni och säkerställer och kvalitetssäkrar att du alltid har tillräcklig prestanda för alla de tjänster du använder.
Switchen har många benämningar i branschen, RG, DRG, CPE, mediakonverter, tjänstefördelare, stadsnätsbox m m. Läs mer.
- Vilka sorters TV finns det i Borlänge Stadsnät?
Det finns 3 olika typer av TV i Borlänge Stadsnät:
BredbandsTV, KabelTV-analogt och KabelTV-digitalt.
Båda typerna av KabelTV levereras via vanlig koaxialkabel och ett antennuttag.
Bredbands-TV levereras via en datakabel ur LAN1-porten på kundens anslutningsbox. - Hur blir man ansluten till Stadsnätet?
Vi ansluter fastigheter och villaområden. Är du privatperson bör du bearbeta din hyresvärd eller fastighetsägare, bor du i villasamfällighet eller bostadsrättsförening kontaktar du din styrelse. Är du villägare, titta om ditt villaområde finns med i förteckningen och gör en intresseanmälan.
Läs mer här >
Fler frågor och svar